zondag 23 september 2012

Zindelijk en meer

Sinne is voor 90% zindelijk.
Eigenlijk is ze maar een halve dag niet zindelijk geweest en dat waren haar eerste uurtjes hier thuis. Toen was de kamer al indrukwekkend genoeg. De tuin er dan óók nog bij, was iets teveel van het goede en heb ik ook nog maar even mee gewacht.

Maar ondertussen gaat het goed. Voor een plasje moet ik zelf nog opletten, want als ik dat dus niet doe (wat ongeveer 1x per dag gebeurt) dan doet ze dat rustig binnen. Het is een kwestie van logisch nadenken en de tijd onthouden wanneer ze voor het laatst geplast heeft.
Voor het poepen gaat ze onrustig piepend bij de achterdeur staan. Knap hoor!

Poepen gaat met geduld. Er moeten namelijk eerst 23 rondjes gedraaid worden; 2 linksom, 3 rechtsom, hé een blaadje, 2 linksom, 4 rechtsom, 1 linksom, hé een geluidje, 2 rechtsom, hé weer dat geluidje, 3 linksom, 2 rechtsom, hé een takje, 1 linksom, 3 rechtsom, en dan hèhè..... poepen!

Ik had verwacht dat het zindelijk maken langer zou duren dan normaal (wat is normaal?), omdat ik natuurlijk ook veel met Aidan bezig ben en ik er niet constant met mijn neus bovenop kan zitten. Had ook al stapels nieuwe vaatdoekjes gekocht, zodat ik de "oude" kon gebruiken voor Sinne. Maar helemaal niet nodig dus.

Afgelopen nacht heb ik voor het eerst weer in mijn eigen bed geslapen. Babyfoon wel erbij gezet, want ik word 's nachts niet zo snel wakker van geluiden. Ze heeft precies 1 minuut gepiept! Dat ging goed! Vannacht 3 uur eruit voor een plasje en toen de bench weer in en verder slapen. Dat is iedere nacht weer het lastige stukje. Sinne is helemaal door het dolle heen en wil helemaal niet terug de bench in. Maar ja, ze heeft geen keus. Dan piept ze wel wat langer, kwartier ongeveer. Vanochtend werd ze 7.15 uur wakker. Zelfde tijd als Aidan. Prima tijd.

Spelen gaat steeds wildwester. Ze laat haar speeltjes alle hoeken van de kamer zien. Springt erop, slingert ze door de lucht, gromt ernaar. Naar haar speeltjes heeft ze praatjes voor 10. Naar de katten ook. Het is wachten op de eerste échte tik. Het valt me mee dat ze die nog niet gehad heeft. Paar keer een waarschuwing, meer niet.
Met Cheetah, onze lieve poes (Kyra is ook lief, maar dan wel alleen voor John Paul en mij) heb ik hoop dat ze Sinne gaat accepteren. Ze is wel nieuwsgierig. Gaat af en toe aan haar snuffelen als ze ligt te slapen en komt ook naast mij zitten als ik met Sinne bezig ben.
Kyra vindt het alleen maar stom. Die kop van haar sprak boekdelen toen Sinne hier net was. Oooohh neee hè, wéééééér zo'n druktemaker!!!!

Vandaag gaan we een drukke weg opzoeken en ik denk dat ik de konijnen eens los ga gooien. Kijken wat ze daarvan vindt.


Lekker liggen bij Romy
Als Sinne heel moe is, mogen Aidan en Sinne eventjes bij elkaar liggen.
Van regen word je nat!
 
 
 

1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd met jullie nieuwe pup. Sinne, een zonnetje. Mooie naam.
    Wij hebben een Sinneblink, voluit Sinneblink Alline do Elske. Elske is nu 3 jaar bij ons en 13 jaar oud.
    Natuurlijk ga ik het hier weer volgen. Veel plezier en bedankt voor je reactie op mijn blog, zo weet ik dat je ook weer een blog hebt.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen